ForsideGamingAssassin's Creed Shadows: Tilgængelighedsfunktioner Udforsket

Assassin’s Creed Shadows: Tilgængelighedsfunktioner Udforsket

spot_img

Ubisoft fortsætter med at skabe spænding omkring Assassin’s Creed Shadows med en ny story trailer og en række detaljer om spillet. I denne forbindelse har de også løftet sløret for, hvad spillere kan forvente af de tilgængelighedsfunktioner, der vil blive implementeret i det kommende action-RPG.

Ifølge UX-direktør Jonathan Bedard har Ubisoft udnyttet muligheden til at forbedre og opgradere deres tilgængelighedsfunktioner. “Vi har ændret måden, vi bygger spillet på, og det har givet os mulighed for at genoverveje nogle elementer, der ikke fungerede så godt som forventet,” sagde Bedard. “Visse funktioner har haft gavn af at blive omarbejdet, eller vi har simpelthen ændret interface og funktionalitet for at løfte vores tilbud og oplevelse til højere standarder.”

Tilgængelighedsfunktionerne i Assassin’s Creed Shadows spænder fra grundlæggende funktioner som sigteassistance og undertekster til mere avancerede muligheder, herunder nemmere kampe og udforskning. Spillet tilbyder også fire separate sværhedsgrader for både kamp og snigopgaver. Derudover kan spillerne se frem til mange kameramuligheder, lydbeskrivelser til filmsekvenser, skærmnarration, visuelle hjælpemidler til farveblindhed, tutorials i Codex-sektionen samt fuldt omkonfigurerbare kontroller.

Her er en oversigt over de vigtigste tilgængelighedsfunktioner:

  • Visuelle funktioner:
    • Farveblindhedsmuligheder – Ændring af farver for bestemte gameplay-elementer.
    • Skærmnarration – Narration af menuindhold, HUD-moduler og tidsfølsomme elementer.
    • HUD-tilpasning – Slå HUD-elementer til eller fra med genveje eller ved hjælp af forudindstillinger.
    • Skærm rysten on/off toggle.
  • Lydfunktioner:
    • Undertekster – Forbedrede farvemodifikationer og talerretninger.
    • Audiobeskrivelse for filmsekvenser.
    • Nye lydsignaler og feedback til navigation.
    • Adskilte lydslidere til forskellige funktioner.
  • Navigations- og vejledningsfunktioner:
    • Guided Mode – Forenkler systemer og fjerner visse gameplayelementer.
    • Codex-sektion med tilgængelige tutorials.
    • Menu Tutorials – Altid besked om nye menu-funktioner.
    • Samtalelog – Giver mulighed for at gennemgå dialoger.
  • Kontrolfunktioner:
    • Omkodning af kontroller – Remap gameplay inputs.
    • Lock-On Camera – Fæstner kameraet på en fjende.
    • Mulighed for at invertere akser ved sigte.
    • Melee Attack Mode – Forenkler kampe med én input.
  • Kamp- og snigoperationer:
    • Fire separate sværhedsgrader for både kamp og snigopgaver.
    • Canon Mode – Automatisk valg af narrativ beslutning.
    • Quick Timed Events – Forenkling eller springning af hurtige timed events.
    • Sigteassistance i fire niveauer.

Assassin’s Creed Shadows vil blive lanceret den 20. marts til PS5, Xbox Series X/S og PC, og udgivelsen vil blive ledsaget af lanceringen af Animus Hub.

Seneste Nyt

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl opdatering retter crashes og bugs.

GSC Game World har netop lanceret den første opdatering af året til deres spil,...

Baldur’s Gate 3 Patch 8 stress-test nu live med splitscreen co-op på Xbox Series S.

Efter en uheldig forpremiere på PS5 i går, er Larian Studios' stress test for...

PlayStation vil sandsynligvis opgive konsol-eksklusivitet, mener direktør.

Thomas Mahler, kreativ direktør hos Moon Studios, mener, at PlayStation muligvis vil følge Xbox's...

Phantom Blade Zero: Hovedhistorien tager 20-30 timer at gennemføre.

Udvikleren S-Game har i nylige interviews med kinesiske medier afsløret, at det kommende action...

Læs Mere

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl opdatering retter crashes og bugs.

GSC Game World har netop lanceret den første opdatering af året til deres spil,...

Baldur’s Gate 3 Patch 8 stress-test nu live med splitscreen co-op på Xbox Series S.

Efter en uheldig forpremiere på PS5 i går, er Larian Studios' stress test for...

PlayStation vil sandsynligvis opgive konsol-eksklusivitet, mener direktør.

Thomas Mahler, kreativ direktør hos Moon Studios, mener, at PlayStation muligvis vil følge Xbox's...