Capcom har afsløret flere detaljer om designmulighederne i deres kommende spil, Monster Hunter Wilds, og hvordan det adskiller sig fra de tidligere spil i serien. I et interview med IGN diskuterer spillets direktør, Yuya Tokuda, den mere åbne struktur, som giver spillerne mulighed for at møde monstre med et større fokus på naturens elementer.
“Det tidligere design, hvor man deltager i én quest ad gangen, sikrer en stabil spiloplevelse, men det kan føles unaturligt for et spil, der stræber efter at afbilde økosystemer i den vilde natur,” forklarer Tokuda. “Det virker som en selvfølge, at man ville møde forskellige monstre og foranderlig vejrforhold fra dag til dag, hvis man ser det fra et natursynspunkt.”
Tokuda fremhæver også, hvordan det dynamiske vejr og det åbne design i Monster Hunter Wilds kan skabe mere dramatiske øjeblikke for spillerne i kampene mod spillets monstre. Kaname Fujioka, der fungerer som både kunstnerisk leder og executive director, tilføjer: “Der er kun få dramatiske scener og begivenheder, man oplever i hverdagen over et år, så når man ser skønheden ved en aften i få minutter, gør det et stort indtryk.”
Fujioka bemærker vigtigheden af at skabe sådanne dramatiske øjeblikke i spillet, mens man undgår at det føles unaturligt. “Der er en risiko for, at ‘der ikke sker noget’ for spilleren i en stor åben verden, især ved hurtige vejrskift. Det har vi diskuteret mange gange under udviklingen,” understreger han. “Som designer har jeg været bevidst om at skabe forbindelser og kompakte oplevelser, der gør det sjovt, med dramatiske vendinger, der konstant udfolder sig foran spilleren.”
Monster Hunter Wilds er i øjeblikket under udvikling til PC, PS5 og Xbox Series X/S. Spillet har allerede gennemgået en åben beta, der fandt sted i november, hvor spillerne fik mulighed for at eksperimentere med nogle af de nye åbne verdenssystemer og møde tidlige monstre som Doshugama og Rey Dau.
Capcom har nu annonceret en anden åben beta-test for Monster Hunter Wilds, som er planlagt til at finde sted over to weekender i februar: fra den 6. til den 9. februar og fra den 13. til den 16. februar. Denne beta vil ikke inkludere forbedringer af spillets ydeevne, men er en chance for spillere, der missede den første beta, til at få et indblik i spillet inden den officielle udgivelse den 28. februar. Den kommende beta vil også inkludere et tilbagevendende monster – Gypceros.
For yderligere information om, hvordan spillet forventes at præstere på konsoller, kan du finde oplysninger om grafiske indstillinger til konsoller.