ForsideGamingMonster Hunter Wilds blev open world som et designvalg.

Monster Hunter Wilds blev open world som et designvalg.

spot_img

I et interview med IGN har Capcoms producent for Monster Hunter-serien, Ryojo Tsujimoto, afsløret, at den kommende titel, Monster Hunter Wilds, ikke er blevet udviklet som et klassisk open-world spil. I stedet har udviklerne fokuseret på at skabe en sammenhængende og oplevelsesrig Monster Hunter, uden egentlig at planlægge et åbent verdenskort fra begyndelsen.

“Vi talte ikke om ‘open world’ i løbet af udviklingsprocessen,” sagde Tsujimoto. “Vi ønskede, at spillere skulle opleve en problemfri Monster Hunter, og dette blev den form, vi endte med, da vi implementerede det, vi ønskede.” Også kunstnerisk leder, Kaname Fujioka, karakteriserer spillet som en “problemfri Monster Hunter-oplevelse” og omtaler både “problematiske kort” og “problemfrie scener” i forbindelse med tidligere titler. Tidligere versioner af Monster Hunter, op til Generations Ultimate, har haft mere segmenterede kort, hvor spillere måtte navigere gennem indlæsningsskærme mellem zonerne.

“Det var ikke vores mål at skabe store rum fra starten, men de blev større og mere sammenhængende under processen med at fremstille Monster Hunters verden ordenligt,” tilføjede direktør Yuya Tokuda. “Mere end størrelsen er det detaljernes tæthed, der gør Monster Hunter unikt.” Tojka nævnte, hvordan den nye åbningsdesign vil give spillerne mulighed for at opleve deres jagter på en mere dramatisk måde. Spillere kan starte og slutte jagter uden at skulle tilbage til baselejren, hvilket giver dem mulighed for at observere monstre i deres naturlige habitat.

Monster Hunter Wilds er i øjeblikket under udvikling til PC, PS5 og Xbox Series X/S og vil få en anden åben beta-test i februar, inden det officielt udgives den 28. februar. Det skal dog bemærkes, at den kommende beta ikke vil inkludere de forbedringer, der blev implementeret efter feedback fra den første test. Disse forbedringer, herunder præstationsforbedringer og gameplay-betydende ændringer som mere hit stop ved angreb på monstre, vil først være tilgængelige i den endelige version af spillet.

Spillet vil også byde på en række nye monstre, som spillere skal overvinde. For at få et indblik i nogle af de nyeste monstre, kan man tjekke de nylige trailers.

Seneste Nyt

Assassin’s Creed Shadows: Tilgængelighedsfunktioner Udforsket

Ubisoft fortsætter med at skabe spænding omkring Assassin’s Creed Shadows med en ny story...

Clair Obscur: Expedition 33 kræver beskedne pc-specifikationer.

Clair Obscur: Expedition 33 har for nylig imponeret publikum ved Xbox Developer_Direct showcase, og...

DOOM: The Dark Ages kommer også til Nintendo Switch 2 – rygte.

DOOM: The Dark Ages har virkelig fanget opmærksomheden med sin seneste gameplaypræsentation, og med...

Elder Scrolls 4: Oblivion remake forventes i forsommeren.

Den kommende remake af The Elder Scrolls 4: Oblivion har måske ikke fået den...

Læs Mere

Assassin’s Creed Shadows: Tilgængelighedsfunktioner Udforsket

Ubisoft fortsætter med at skabe spænding omkring Assassin’s Creed Shadows med en ny story...

Clair Obscur: Expedition 33 kræver beskedne pc-specifikationer.

Clair Obscur: Expedition 33 har for nylig imponeret publikum ved Xbox Developer_Direct showcase, og...

DOOM: The Dark Ages kommer også til Nintendo Switch 2 – rygte.

DOOM: The Dark Ages har virkelig fanget opmærksomheden med sin seneste gameplaypræsentation, og med...