Kingdom Hearts 4 blev annonceret for et stykke tid siden, og nu deler direktør Tetsuya Nomura nogle spændende oplysninger om de temaer, vi kan forvente i det kommende spil. I et indlæg på sociale medieplatform X, hvor Square Enix fejrer 15-års jubilæet for Kingdom Hearts: Birth by Sleep, taler Nomura om konceptet med vejkryds.
Nomura forklarer, at hans kommentar om vejkryds vil blive meddelt sammen med teasertraileren for BBS fra den hemmelige film i Kingdom Hearts 2. “At dømme ud fra den video, vil jeg gerne give jer indsigt i vejkrydset,” siger han. Ifølge Nomura er ideen om vejkryds, hvor folk venter på hinanden, et centralt tema i Kingdom Hearts-franchisen, som er blevet præsenteret flere gange gennem serien. Han nævner, at tre Keyblade-bærere venter på nogen ved et vejkryds i fejringsvideoen samt Soras møde med en karakter i en sort kappe, som inviterer ham til Castle Oblivion i Kingdom Hearts: Chain of Memories.
“I denne video venter tre Keyblade-bærere i rustning på nogen ved et vejkryds,” forklarer han. “At mødes ved et vejkryds er faktisk et tilbagevendende motiv i Kingdom Hearts.” Nomura uddyber, at forskellige karakterer ofte møder hovedpersoner ved vejkryds og binder dem sammen ved skæbne. Dette koncept fører endda til Keyblade-krigen, og i Kingdom Hearts 3 ser vi Lost Masters samles ved et vejkryds.
Nomura citerer en myte fra amerikansk folklore om en ung mand, der laver en pagt med djævelen ved et vejkryds for at få evnen til at spille guitar. “Første gang, vejkrydset optræder i Kingdom Hearts, er i Chain of Memories, som handler om at miste noget for at få noget,” siger han. “Og faktisk har alle efterfølgende optrædener af vejkrydset samme betydning.” Han antyder også, at en lignende Faustisk pagt finder sted i Kingdom Hearts 3, når Lost Masters mødes ved vejkrydset. “Men vent… når Lost Masters samles ved vejkrydset i KH3, hvad er det så, der vinder, og hvad er det, der tabes? Det er en historie for en anden gang,” afslutter Nomura.
Selvom disse temaer med vejkryds fortsætter i flere Kingdom Hearts-spil, og muligvis også i Kingdom Hearts 4, har Nomura tidligere nævnt, at den næste titel vil fungere som en “reset-knap” for franchisen. Dette skal hjælpe nye spillere med at komme ind i spillene uden at blive overvældet af over to decadeers baggrundshistorie.
Siden den oprindelige annoncering af Kingdom Hearts 4 tilbage i 2022 har Square Enix været stille omkring titlen. Dog har rygter antydet, at spillet kunne være klar til udgivelse senere i år, men hverken Nomura eller Square Enix har givet nogen officiel meddelelse.
Blandt de få oplysninger, vi har om Kingdom Hearts 4, er det, at det udvikles i Unreal Engine 5. Square Enix har nævnt, at dette vil hjælpe spillet med at nå nye højder i forhold til lys og detaljer sammenlignet med sine forgængere.
Hold øje med flere opdateringer om Kingdom Hearts 4 her på 365nyt Gaming!