Call of Duty er uden tvivl en af de største og mest succesfulde serier inden for gaming-industrien. På trods af at serien er kendt som en af de mest indbringende i branchen, er det ikke ofte, at vi ser officielle salgstal for de forskellige spil i serien. Men for nylig delte Activisions ledende kreative direktør, Peter Kelly, salgstal for tre Call of Duty-spil i en retssag i december, som blev fanget og rapporteret af Game File. Tallene er bestemt imponerende.
Ifølge retssagen har Call of Duty: Black Ops Cold War solgt over 30 millioner enheder på verdensplan siden lanceringen i 2019. Forud for dette spil nåede Call of Duty: Modern Warfare reboot fra 2019 over 41 millioner solgte enheder. Derudover har Call of Duty: Black Ops 3 også gjort sig bemærket med over 43 millioner enheder solgt siden det blev udgivet i november 2015, næsten et årti siden.
At Call of Duty-spil sælger i så store mængder, er ikke den mest overraskende nyhed. Ifølge den nævnte retssag er det dog nødvendigt for serien at opnå disse salgstal for at opveje de enorme udviklingsomkostninger. For eksempel kostede udviklingen af Black Ops Cold War over 700 millioner dollars.
For gamere og brancheobservatører er disse tal et klart bevis på Call of Duty’s fortsatte popularitet, samt de økonomiske krav, der følger med produktionen af top-tier spil i denne genre.