CD Projekt RED har gentagne gange udtrykt deres ambition om, at The Witcher 4 skal være mindst lige så stort som The Witcher 3, hvis ikke større. Men efter den officielle annoncering af action-rollespillet har udviklerne også talt om ønsket om at forbedre aspekter fra det banebrydende spil fra 2015. I et nyligt interview med VGC delte narrativ direktør, Phillipp Weber, sine tanker om, at studiet har fokus på at skabe en “dybere og mere medrivende” åben verden frem for blot en, der er større end kortet i The Witcher 3.
“Den åbne verden behøver ikke nødvendigvis at være større og større, men den kan være dybere og mere immersiv, mere systematisk,” sagde han. “Jeg synes, det er noget, der er rigtig spændende at arbejde med.” Den udførende producent, Małgorzata Mitręga, tilføjede, at selvom The Witcher 4 selvfølgelig vil være en stor oplevelse, ligger fokus for studiet mere på ambition og immersion. “Jeg ville sige, at det at lave en funktion til spillet ikke handler om at skabe den bedste funktion nogensinde, men om at lave den bedste funktion i den tid, man har,” forklarede hun. “Det handler mere om ambitionen om at have virkelig komplekse og immersive elementer i spillet og ikke nødvendigvis om den faktiske størrelse. Selvfølgelig er det et single-player, open-world action RPG; det bliver stort.”
Weber afsluttede med at sige, at for at sikre, at spillet leverer konstant “meningsfuldt og interessant” indhold uden at føles repetitive, vil det være nøglen til, at det ikke kommer til at virke “for stort”. “Vi plejer at sige, at uanset hvad vi laver, vil vi have, at det skal være meningsfuldt, og det betyder, at der kun kan være så meget, der faktisk er meningsfuldt og interessant,” sagde han. “Når vi begynder at gentage os, tror jeg, det er der, det bliver for stort.”
For flere detaljer om The Witcher 4, kan du klikke her.