CD Projekt RED’s kommende titel, The Witcher 4, har skabt stor opmærksomhed siden afsløringen ved The Game Awards. Selvom studiet har bekræftet, at Ciri vil være den nye hovedperson, og at der vil blive introduceret nye regioner og monstre, har detaljerne om selve historien været sparsomme.
Małgorzata Mitręga, den eksekutive producent, har imidlertid adresseret bekymringer om Ciri’s tilsyneladende overmagt, som hun besad ved slutningen af The Witcher 3: Wild Hunt. I et interview med GamesRadar udtalte Mitręga, at “der skete noget helt særligt i mellemtiden” mellem de to spil, som forklarer “kløften mellem hendes overmagten i det forrige spil og nu, med de færdigheder vi viser i traileren.”
“Vi har måtte grave dybt for at finde ud af, hvordan vi skulle håndtere dette – vi har stor respekt for det univers, som både bøgerne og vores tidligere spil har skabt. Men dette var et af de første spørgsmål, vi fandt svar på, og det har givet os mulighed for at skabe denne originale historie, som starter med The Witcher 4,” tilføjede hun.
Hvordan vil Ciri’s spilestil sammenlignes med Geralt? Mitręga påpeger, at “hun er hurtigere, mere smidig – men man kan stadig fornemme, at hun er opdraget af Geralt.” I traileren blev det også bekræftet, at den form for magi, Ciri bruger, kaldes Bolt. Baseret på hvad spillere tidligere har set Geralt udføre med sine tegn, ser det ud til, at Ciri har en mere avanceret forståelse for magi.
Det er op til spilleren, hvordan Ciri skal udvikle sig. Spilleleder Sebastian Kalemba nævnte tidligere, at målet er at give “flere værktøjer til spillerne, så de ikke kun kan spille og opleve de narrative konsekvenser, men også de gameplay-mæssige.” Dette åbner muligheder for, at spillere kan vælge at specialisere sig mere i magi, mens andre kan fokusere på Ciri’s kampevner.
The Witcher 4 er planlagt til at blive lanceret på Xbox Series X/S, PS5 og PC. Da den fulde produktion først startede for en måned siden, er der endnu ikke en offentliggjort udgivelsesdato. Hold øje med flere opdateringer i mellemtiden!