Inden lanceringen af det kommende action RPG, The First Berserker: Khazan, har udvikleren Neople stået fast på, at der ikke ville være nogen sværhedsindstillinger i spillet, en karakteristisk tilgang for Soulslike-genren. Dog ser det ud til, at der muligvis er sket en ændring i de planer.
I et interview med GamingBolt blev Neople spurgt om muligheden for at tilføje en nem tilstand, og de kunne afsløre, at de nu tester og vurderer dette baseret på feedback fra spillersamfundet. “Mens vi oprindeligt sagde, at der ikke var planer om sværhedsjusteringer, tester vi nu en mode med nedsat sværhedsgrad internt,” afslørede Neople. “Vores primære mål var at få spillerne til at engagere sig fuldt ud med karakteren og sympatisere med hans vanskelige omstændigheder, men der har været mange anmodninger om sværhedsindstillinger.”
Selvom det stadig er uklart, om en nem tilstand eller en fortællingstilstand vil blive inkluderet, ønsker udvikleren dog at tiltrække flere spillere til at deltage i spillet og opdage dets grundlæggende fornøjelse. “Detaljer bliver testet og gennemgået, og vi planlægger at udføre flere interne tests, før noget endeligt besluttes,” forklarede Neople.
The First Berserker: Khazan er sat til at lancere den 27. marts 2025 til PS5, Xbox Series X/S og PC, med en demo der bliver tilgængelig den 16. januar. Hold øje med vores kommende interview med Neople for flere detaljer!